Juridisch adviseur Stichting Humanitas Rotterdam 24 uur per week - Werken bij Humanitas

Juridisch adviseur Stichting Humanitas Rotterdam 24 uur per week

Als juridisch adviseur bij Stichting Humanitas ben je verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van het management, de Raad van Bestuur en medewerkers bij juridische vraagstukken en verantwoordelijk voor het ontwikkelen van juridisch beleid, richtlijnen en procedures.

Je beschikt over juridische kennis op academisch niveau en ervaring op het gebied van arbeidsrecht en gezondheidsrecht zijn vereist. Ontwikkelingen binnen de zorg en veranderingen in wet- en regelgeving dienen te worden gevolgd en beoordeeld op relevantie voor de organisatie.

Adviseren en ondersteunen op het gebied van juridische vraagstukken:
Je adviseert en ondersteunt het HR, management en de Raad van Bestuur bij gezondheidsrechtelijke en arbeidsrechtelijke vraagstukken zoals aansprakelijkheid van de zorginstelling, inzagerecht medisch dossier, bescherming persoonsgegevens en cliëntenrechten. Maar ook arbeidsrechtelijke aangelegenheden en beoordelen contractafspraken met leveranciers. Je maakt algemene interne publicaties op het gebied van wettelijke regelingen en toetst nieuwe en bestaande (zorg)inkoopcontracten op inhoud en mogelijke risico’s. Daarnaast stel je conceptcontracten op en coördineer en bewaak je de inzet van externe juridische advisering en ondersteuning.

Ontwikkelen en implementeren van juridisch beleid, richtlijnen en procedures:
Je signaleert en beoordeelt in- en externe ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving en vertaalt deze naar beleidsvoorstellen en (aanpassing van) richtlijnen en procedures. Tevens adviseer en ondersteun je het management en Raad van Bestuur bij de implementatie en uitvoering van het juridisch beleid.

Verrichten van overige werkzaamheden:
Je participeert vanuit juridische invalshoek in in- en externe commissies, werkgroepen en projecten. Je geeft advies inzake algemene juridische kwesties aan individuen, commissies, HR, management en Raad van Bestuur.

• Prima sfeer, collegiale samenwerking en zelfstandigheid;
  • Uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst;
  • Salariëring conform de CAO VVT;
  • Mogelijkheden van korting op sporten tot doorscholing en deskundigheidsbevordering.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Merel van Maren van de afdeling Beleid en Kwaliteit via telefoonnummer 010-2713800 of mvanmaren@stichtinghumanitas.nl.

Digitaal solliciteren: stuur je sollicitatiebrief en CV naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website: Solliciteer direct.

Integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de procedure.