Stafadviseur Strategie en Innovatie (met juridische ervaring) Stichting Humanitas Rotterdam 36 uur per week - Werken bij Humanitas

Humanitas is op zoek naar een Stafadviseur Strategie en Innovatie voor 36 uur per week. De stafadviseur ondersteunt het Management, Directie en de Raad van Bestuur in de ontwikkeling en implementatie van het strategisch organisatiebeleid en zorgt voor het mede-ontwikkelen van organisatie verbeteringen en vernieuwing. Het aandachtsgebied is Zorg met Verblijf.

Daarnaast is juridische expertise gewenst. Humanitas krijgt, net als vele andere zorgorganisaties, meer en meer te maken met juridische vraagstukken in het licht van Organisatiebeleid maar ook op het gebied van Cliëntenrechten, Privacy recht, Arbeidsrecht, Contractenrecht, Aansprakelijkheidsrecht en Ondernemingsrecht. Daarom is Humanitas op zoek naar een Stafadviseur die tevens over juridische kennis bezit en als een voorportaal kan fungeren voor onze externe juristen.

Humanitas profileert zich graag als organisatie die anders durft te zijn, ook al is dat tegen de stroom in. Onze visie dragen we zowel intern als extern uit. Ondanks de uitdagingen die Humanitas heeft op verschillende gebieden, vindt Humanitas het belangrijk transparant en zichtbaar te zijn, zowel naar medewerkers als naar externe partijen.

Passend bij tegen de stroom in anders durven te zijn werkt Humanitas volgens een zelf ontwikkeld en gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem, waarin Humanitas de invulling van de zorgteams af stemt op de vraag van de cliënten. Op deze wijze investeert Humanitas in de kwaliteit van zorg.

• Anders durven denken, tegen de stroom in ander durven te zijn;
  •  Je beschikt over kennis op post HBO niveau aangevuld met ruime ervaring of kennis op academisch niveau;
  •  Je hebt kennis van projectmanagement en bent opgeleid in de richting van zorgmanagement, gezondheidswetenschappen, gezondheidsrecht of vergelijkbaar;
  •  Je beschikt over kennis van relevante (gezondheidsrechtelijke) wet- en regelgeving zoals o.a. de Wet WKKGZ en WLZ;
  • Ervaring met Contractenrecht, Privacy recht en/of ICT recht in de zorg zijn een pré;
  •  Je hebt visie op de ouderenzorg;
  •  Je bent verbindend en hebt een coachende stijl;
  • Het nemen van initiatief, een proactieve werkhouding en zelfsturend vermogen zijn vereist;
  •  Je beschikt over sociale vaardigheden zoals tact, het kunnen luisteren, het wekken van belangstelling, samenwerken en overtuigingskracht. Enige mate van volharding, geduld en doorzettingsvermogen zijn vereist;
  • Je beschikt over goede mondelinge (in verband met het onderhouden van in- en externe contacten op verschillende niveaus) en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden (in verband met het opstellen van onder meer notities en strategische beleidsplannen).

Taken en verantwoordelijkheden:

• Signaleren, analyseren, onderzoeken, ondersteunen en adviseren;
  • Ontwikkelen van strategie, innovatie en projecten;
  • Strategisch werken aan kwaliteit.

• Prima sfeer, collegiale samenwerking en zelfstandigheid;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week;
  • Salariëring, conform de CAO VVT;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, doorscholing en/of deskundigheidsbevordering.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Merel van Maren van de afdeling Beleid en Kwaliteit via telefoonnummer 010-2713800 of MvanMaren@stichtinghumanitas.nl.

Digitaal solliciteren: stuur je sollicitatiebrief en cv naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website: Solliciteer direct .

Humanitas (Rotterdam, Capelle ad IJssel en Spijkenisse) biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen – van 18 tot 100+ – die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 3500 medewerkers en 2500 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl. De zorg aan mensen die dat nodig hebben, van jong tot oud, is volop in ontwikkeling.

Als werkgever stimuleert Humanitas medewerkers in hun ontwikkeling, in het verbeteren van hun prestaties, hen binden en boeien en bevorderen van innovatie. Het dynamische ontwikkelproces van leren en verbeteren is de rode draad van het kwaliteitsplan en -verslag. Eigenaarschap, veiligheid, transparantie, lef en vertrouwen zijn hierin cruciaal.