Strategisch HR-adviseur Humanitas Rotterdam 28 tot 32 uur per week - Werken bij Humanitas

Strategisch HR-adviseur Humanitas Rotterdam 28 tot 32 uur per week

Functie-inhoud

Ben jij een strategisch HR-adviseur die, samen met een team van HR collega’s, het als een uitdaging ziet om een bijdrage te leveren aan de ambitieuze doelstellingen van Stichting Humanitas? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

Stichting Humanitas is volop in ontwikkeling, dat merk je terug in de gehele organisatie maar zeker ook in de rol van strategisch HR-adviseur. Veranderingen volgen elkaar snel op, waardoor de dynamiek hoog is. Werk jij graag in een omgeving die continue in beweging is, en ben je naast adviseur en coach voor het lijnmanagement ook strategisch sparringpartner, lees dan snel verder.

Als strategisch HR-adviseur ben je gesprekspartner voor directie en management van een aantal diensten. Je geeft advies op strategisch en tactisch niveau op alle gebieden binnen het HR vakgebied.

Je werkzaamheden zijn breed:

• Je bent nauw betrokken bij organisatie- en ontwikkeltrajecten. Je geeft advies over diverse aspecten binnen het HR vak. Denk hierbij aan vragen op het gebied van strategische personeelsplanning;
  • Organisatie- en teamontwikkeling, cultuurverandering en duurzame inzetbaarheid;
  • Je levert een bijdrage aan ontwikkeling, implementatie en uitvoering van het strategisch personeelsbeleid;
  • Je ondersteunt bij complexe personele kwesties. Je geeft advies en denkt mee om zo te komen tot een goede oplossing;
  • Samen met collega’s uit je team participeer je in diverse tactische en strategische projecten Je kunt ook ingezet worden als projectleider voor projecten op HR gebied.

Werkzaamheden vinden op verschillende locaties plaats. Je bent bereid om te reizen tussen de diverse locaties.

De organisatie

Stichting Humanitas (Rotterdam, Capelle ad IJssel en Spijkenisse) biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen – van 0 tot 100+ – die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 3000 medewerkers en 2200 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl. De zorg aan mensen die dat nodig hebben, van jong tot oud, is volop in ontwikkeling.

Afdeling

Op de HR afdeling werken 8 HR-adviseurs, 8 administratieve krachten en 1 HR Manager. Aangezien een van de HR adviseurs met pensioen gaat, zijn wij op zoek naar een enthousiaste strategische HR- adviseur voor 28 tot 32 uur per week.

De HR afdeling ondersteunt het management en de medewerkers op alle facetten van het HR vakgebied. Onze dienstverlening bestaat uit: werving van personeel, verzuimbegeleiding en re-integratie, opleiding en loopbaanontwikkeling, beleidsontwikkeling- en ondersteuning en de personeelsadministratie. De HR-adviseurs verzorgen de ondersteuning aan directeuren en management van de locaties.

Wat vragen we van jou?

• Je bent enthousiast, proactief en vindt het belangrijk om samen met je collega’s te werken aan de ontwikkeling van onze dienstverlening;
  • Uiteraard heb je brede HR-ervaring, je bent minimaal 3 jaar werkzaam in een vergelijkbare functie;
  • Je bent in het bezit van een bedrijfskundige of HRM-opleiding op hbo of academisch niveau;
  • Je kunt uitstekend op strategisch en tactisch niveau het gesprek aan gaan, maar bent bovenal een HR vakman/vakvrouw;
  • Je bent op de hoogte van actuele thema’s binnen het HR-vakgebied. Je kunt diverse methoden en technieken van personeelsmanagement en organisatieontwikkeling toepassen;
  • Je bent in staat om een goede klantrelatie op te bouwen en te onderhouden, met behoud van onafhankelijkheid;
  • Je hebt ervaring met organisatie- en ontwikkeltrajecten;
  • Je beschikt over een flinke dosis nieuwsgierigheid, organisatiesensitiviteit en empathie, naast (uiteraard) een gezonde resultaatgerichtheid;
  • Je bent zelfstandig, maar ook sterk in samenwerken waardoor je een zinvolle bijdrage kunt leveren aan onze teamdoelen.

Wat bieden wij jou?

Stichting Humanitas heeft uitstekende ontwikkelingsmogelijkheden voor medewerkers. Wij dagen medewerkers uit hun talenten te ontwikkelen. Stichting Humanitas beschikt over zeer goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden, zoals een breed scala aan loopbaan- en ontwikkelingsmogelijkheden en een goede pensioenvoorziening bij pensioenfonds PZFW. De salariëring is in FWG 60, conform de CAO VVT;

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Simon Koning, HR Manager via telefoonnummer 010 – 27 13 800.

Humanitas in een notendop?  Bekijk hier de animatie:

Digitaal solliciteren: stuur je sollicitatiebrief en cv naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website: Solliciteer direct