Maatschappelijk werker Backoffice PMW Humanitas Rotterdam, 32 uur per week - Werken bij Humanitas

Maatschappelijk werker Backoffice PMW Humanitas Rotterdam, 32 uur per week

Je vindt het een uitdaging om seksuele diversiteit, seksuele gezondheid en seksuele weerbaarheid bespreekbaar te maken. Dat is voor jou vanzelfsprekend. Daar wil je dan ook graag je handen voor uit de mouwen steken. Jouw werk is het liefst elke dag anders en elke dag een uitdaging. Adviseren en begeleiden is jou op het lijf geschreven. Herken je jezelf? Lees dan verder over ons.

Wie zijn wij?

Staan naast de ander, dàt is voor ons maatschappelijke dienstverlening. Bij ons geen rangen en standen, maar mensen met een eigen verantwoordelijkheid.
Met elkaar maken wij ons sterk voor de emancipatie en (arbeids)positieverbetering van (ex)sekswerkers en slachtoffers van mensenhandel door het geven van informatie, advies en praktische en psychosociale hulp. Deze afdeling Prostitutie Maatschappelijk Werk (PMW) is onderdeel van het Expertisecentrum Seksualiteit, Sekswerk en Mensenhandel van Stichting Humanitas.

Stichting Humanitas is er voor de meest kwetsbaren in de regio Rotterdam, van 0 tot 100+. Humanitas helpt deze mensen hun leven op hun eigen manier te blijven leven. Zo zelfstandig mogelijk. Voor hen bieden we een breed en afgestemd palet aan zorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening. Zowel in huis als thuis.

Vanuit de Back Office begeleid je mensen met een traject op maat. Aansluitend bij de doelen van de cliënt. Dit kunnen kortdurende of langdurende hulpverleningstrajecten zijn. Het onderwerp seksualiteit krijgt expliciet aandacht binnen deze trajecten.

Een ander onderdeel is het geven van voorlichting en training voor jongeren, ouders en sociale professionals. Samen met een collega geef je op locatie voorlichting over het stellen van en respecteren van grenzen, de gevaren van het internet en social media en het voorkomen van jeugdprostitutie. Aandacht voor preventie van dadergedrag en signalering van actuele problematiek hoort daar zeker bij.

Het is dus noodzakelijk dat je oog hebt voor seksuele diversiteit, seksuele gezondheid en seksuele weerbaarheid en je kunt aansluiten bij onze visie.
Geen van je dagen zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Je moet houden van uitdaging en een ‘open mind’ hebben.

Wij denken zelf dat een hbo’er MW of Sociaal Werk met de nodige ervaring, die zich herkent in bovenstaande uitdaging, degene is die wij zoeken. Als je tevens een seksuologische of didactische achtergrond hebt, word je uitdrukkelijk uitgenodigd te solliciteren.

Ben jij dat? Solliciteer dan!

• Een enthousiast team in een werkomgeving waarbinnen betrokkenheid en professionaliteit gecombineerd worden;
  • Een licht chaotische, maar toch georganiseerde werkomgeving;
  • Koffie uit een pot;
  • De rest, daar komen we wel uit.

Het salaris is afhankelijk van leeftijd, ervaring en opleiding conform CAO Sociaal Werk schaal 8.

Je kunt solliciteren door te mailen naar pmw@stichtinghumanitas.nl t.a.v. Irene de Haas, Manager ESSM. Als je CV en motivatie geschikt zijn, nodigen we je graag uit voor een kop koffie. Bevalt de kennismaking van beide kanten goed, dan word je uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dan kun je per direct aan de slag.