Maatschappelijk werker LHBI+ en TransSupport Humanitas Rotterdam, 16 uur per week - Werken bij Humanitas

Bijdragen aan een veilige omgeving waar mensen kunnen praten over seksuele diversiteit en genderidentiteit. Een plek waar iedereen zichzelf mag zijn. Daar wil je graag je handen voor uit de mouwen steken. Jouw werk is het liefst elke dag anders en elke dag een uitdaging. Adviseren en begeleiden is jou op het lijf geschreven. Herken je jezelf? Lees dan verder over ons.

Wie zijn wij?

Staan naast de ander, dàt is voor ons maatschappelijke dienstverlening. Bij ons geen rangen en standen, maar mensen met een eigen verantwoordelijkheid. Met een team van 4 collega’s richt LHBI+Support zich op hulp- en dienstverlening aan mensen die vragen hebben op het gebied van seksuele- en genderdiversiteit.

LHBI+Support en TransSupport vallen onder de paraplu van het Expertisecentrum Seksualiteit, Sekswerk en Mensenhandel (ESSM) van Stichting Humanitas. Stichting Humanitas is er voor de meest kwetsbaren in de regio Rotterdam, van 0 tot 100+. Humanitas helpt deze mensen hun leven op hun eigen manier te blijven leven. Zo zelfstandig mogelijk. Voor hen bieden we een breed en afgestemd palet aan zorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening. Zowel in huis als thuis.

Naast het geven van informatie en advies, begeleid je mensen binnen kortdurende of langer durende hulpverleningstrajecten. Praktisch en psychosociaal. De behoeften van de cliënt staan hierbij centraal. Daarnaast ben je groepsleider van de supportgroepen. Altijd vanuit het principe van herkenning en erkenning.

Het is noodzakelijk dat je affiniteit hebt met de doelgroep, (enige) kennis over seksuele- en genderdiversiteit bezit en je kunt aansluiten bij onze visie. Geen van je dagen zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Je moet houden van uitdaging en een ‘open mind’ hebben. In de avond werken hoort er ook bij.
Wij denken zelf dat een hbo’er MWD, Sociaal Werk of SPH met de nodige ervaring, die zich herkent in bovenstaande uitdaging, degene is die wij zoeken.

Ben jij dat? Solliciteer dan!

• Een enthousiast team in een werkomgeving waarbinnen betrokkenheid en professionaliteit gecombineerd worden;
  • Een licht chaotische, maar toch georganiseerde werkomgeving;
  • Koffie uit een pot;
  • De rest, daar komen we wel uit.

Het salaris is afhankelijk van leeftijd, ervaring en opleiding conform CAO Sociaal Werk schaal 8.

Je kunt solliciteren door te mailen naar pmw@stichtinghumanitas.nl t.a.v. Irene de Haas, Manager ESSM. Als je CV en motivatie geschikt zijn, nodigen we je graag uit voor een kop koffie. Bevalt de kennismaking van beide kanten goed, dan word je uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dan kun je per direct aan de slag.