Verzorgende IG Humanitas De Evenaar Rotterdam 24-32 uur per week - Werken bij Humanitas

Verzorgende IG Humanitas De Evenaar Rotterdam 24-32 uur per week

Stichting Humanitas te Rotterdam biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen (van 0 tot 100+) die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 3500 medewerkers en 2500 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl. De zorg aan mensen die dat nodig hebben, van jong tot oud, is volop in ontwikkeling.

Humanitas De Evenaar is een afdeling met 45 bedden, waar we de mogelijkheid bieden voor kortdurende opnames. Het doel van de kortdurende opnames is, dat we cliënten helpen bij het herstellen na een operatie of helpen bij het aansterken bijvoorbeeld na een val thuis, zodat zij op een verantwoorde wijze weer terug naar huis kunnen. Het betreft eerste lijns verblijf (ELV) met een licht complexe zorgvraag, een hoog complexe zorgvraag of een palliatieve zorgvraag. Het stimuleren van de zelfredzaamheid van de cliënten staat hoog in ons vaandel. De zorg wordt geboden in een multidisciplinair team. Door de kortdurende aard van de opnames is er sprake van een dynamische afdeling, waar de samenstelling van de cliënten op de afdeling snel kan veranderen.

De Evenaar is een wooncomplex in de wijk Oosterflank waar Humanitas samen met BAVO Europoort en het Centrum Voor Dienstverlening zit. Er wonen diverse doelgroepen naast elkaar, te weten: ouderen, alleenstaande moeders met kind, mensen met een psychisch ziektebeeld, er is een respijthuis en een trainingshuis. Humanitas zit op de 2e etage. De diverse doelgroepen, kunnen elkaar op de begane grond bij de  verschillende activiteiten vanuit de Plint ontmoeten.

Jouw profiel:

•  Je bent in het bezit van het diploma verzorgende IG;
  • Je bent een teamspeler, enthousiast, mensgericht, flexibel inzetbaar, positief ingesteld, je kan zelfstandig taken uitvoeren en je kunt goed met collega’s en andere disciplines samenwerken;
  • Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse taal;
  • Je hebt een respectvolle beroepshouding naar zowel cliënten als collega’s;
  • Je onderschrijft de visie van Humanitas en kan deze uitdragen;
  • Je bent stressbestendig, hebt geduld, doorzettingsvermogen en kan omgaan met kritiek;
  • Je beschikt over goede communicatie- en begeleidingsvaardigheden;
  • Je vindt het leuk om in een dynamische omgeving te werken en kan goed omgaan met snel veranderende omstandigheden.

De cliënt staat bij ons centraal en wij vinden het belangrijk dat de cliënt de juiste zorg krijgt, zodat de zelfredzaamheid gestimuleerd wordt en men op een verantwoorde wijze terug kan keren naar huis. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van dienstverlening aan de cliënten en je bent in staat om in complexe situaties te handelen. Ook ben je in staat om je een beeld te vormen van de thuissituatie en te achterhalen wat er nodig is om op een verantwoorde wijze terug te kunnen keren naar huis. Hiermee lever je input voor het herstel en voor het zorgplan van de cliënt.

Je kan zelfstandig werken en je weet in te schatten, wanneer je moet overleggen met collega’s en wanneer je andere disciplines moet inschakelen.
Je bent in staat om eventuele probelemen tijdig te signaleren en je kunt problemen omzetten naar een oplossing. Je weet hoe je bij calamiteiten moet handelen en kunt de rust bewaren.
Wij zoeken iemand die open en transparant is in het handelen en tevens in staat is om feedback te geven en te ontvangen. Je moet zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken. Verder wordt van jou een flexibele instelling verwacht, aangezien je volgens een wisselend rooster zal werken en met onregelmatige werktijden te maken zal hebben.

Het betreft meerdere functies, het aantal uur is om deze reden in overleg. Werktijden/werkdagen: onregelmatig (dag/avond/nacht). De ingangsdata van deze functies zijn per direct.

• Een arbeidsovereenkomst voor 24-32 uur per week (nader te bepalen) in eerste instantie voor 1 jaar;
  • Een werkplek met als kenmerken: een dynamische en gezellige sfeer, collegiale samenwerking en zelfstandigheid;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder mogelijkheden tot scholing en deskundigheidsbevordering.

Spreekt bovenstaande informatie je aan, dan willen we je uitnodigen om te sollicteren en wie weet kom jij ons team versterken.
Wil je nog meer informatie over deze functie, dan kun je contact opnemen met Esther Frank, Manager Zorg & Welzijn. Je kunt haar bereiken via 06-12468785.

Humanitas in een notendop?  Bekijk de video:

Digitaal solliciteren:
Stuur je sollicitatiebrief en cv naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website:Solliciteer direct